Audi TT trzeciej generacji zostało zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2014 roku. Produkcja rozpoczęła się 25 lipca 2014 roku. Samochód wytwarzany jest w węgierskich zakładach Audi Hungaria Motor Krt. w Györ.
Podczas targów w Genewie zaprezentowano także sportową odmianę TTS, którą rozpoznać można po czterech końcówkach układu wydechowego, dyfuzorze i 18-calowych kołach oraz wersję koncepcyjną TT quattro sport concept napędzaną silnikiem 2.0 TFSI o mocy 420 KM.
Pojazd otrzymał spłaszczoną atrapę chłodnicy, nowe LEDowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej oraz wirtualną deskę rozdzielczą (virtual cockpit) z ekranem ciekłokrystalicznym o przekątnej 12,3 cala na której wyświetlać można tradycyjne wskaźniki albo inne informacje, np. komputer pokładowy, system multimedialny, mapę nawigacji[3]. Panelem klimatyzacji kierowca sterować może za pomocą pokręteł umieszczonych w nawiewach[4].
W 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Chinach zaprezentowano koncepcyjny model TT Offroad natomiast podczas targów w Paryżu również koncepcyjny pięciodrzwiowy model TT Sportback oraz seryjne TT Roadster i TTS Roadster. Dwa ostatnie pojazdy są kabrioletami wyposażonymi w składany automatycznie miękki dach. Operacja składania i rozkładania trwa tylko 10 sekund i można ją przeprowadzić podczas jazdy z prędkością do 50 km/h[5]. Ich produkcja w zakładach w Györ ruszyła na początku listopada 2014.
2.0 TFSI | 2.0 TFSI (TTS) | 2.0 TDI ultra | ||
---|---|---|---|---|
Dostępność dla zamawiających: | od 07/2014 | od 10/2014 | od 07/2014 | |
Jednostka napędowa: | Silnik benzynowy | Silnik wysokoprężny | ||
Rodzaj silnika: | Rzędowy z wtryskiem bezpośrednim | Rzędowy z wtryskiem typu Common Rail | ||
Doładowanie silnika: | Turbosprężarka | |||
Cylindry/zawory: | 4/16 | |||
Pojemność: | 1984 cm³ | 1968 cm³ | ||
Moc maksymalna/przy liczbie obrotów na min.-1: | 169 kW (230 KM)/4500–6200 | 228 kW (310 KM)/5800–6200 | 135 kW (184 KM)/3500–4000 | |
Maksymalny moment obrotowy/przy liczbie obrotów na min.-1: | 370 Nm/1600–4300 | 380 Nm/1800–5700 | 380 Nm/1750–3250 | |
Rodzaj napędu, standardowo: | Napęd na przednią oś | Napęd na 4 koła quattro | Napęd na przednią oś | |
Rodzaj napędu, opcjonalnie: | Napęd na 4 koła quattro | — | — | |
Skrzynia biegów, standardowo: | 6-biegowa, manualna | |||
Skrzynia biegów, opcjonalnie: | 6-biegowa, automatyczna S tronic | |||
Masa własna pojazdu: | 1305–1425 kg | 1440–1460 kg | 1340–1435 kg | |
Maksymalna ładowność: | 320–400 kg | |||
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: | 5,3–6,2 s | 4,6–4,9 s | 7,1 s | |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h (ograniczona elektronicznie) | 237–241 km/h | ||
Średnie spalanie na 100 km w cyklu mieszanym: | 5,9–6,7 l E95 | 6,8–7,1 l E95 | 4,2–4,4 l ON | |
Średnia emisja CO2 w cyklu mieszanym: | 137–154 g/km | 157–164 g/km | 110–114 g/km | |
Norma emisji spalin według klasyfikacji UE: | Euro 6 |