Audi TT każdej generacji!

Audi TT trzeciej generacji zostało zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2014 roku. Produkcja rozpoczęła się 25 lipca 2014 roku. Samochód wytwarzany jest w węgierskich zakładach Audi Hungaria Motor Krt. w Györ.

Podczas targów w Genewie zaprezentowano także sportową odmianę TTS, którą rozpoznać można po czterech końcówkach układu wydechowego, dyfuzorze i 18-calowych kołach oraz wersję koncepcyjną TT quattro sport concept napędzaną silnikiem 2.0 TFSI o mocy 420 KM.

Pojazd otrzymał spłaszczoną atrapę chłodnicy, nowe LEDowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej oraz wirtualną deskę rozdzielczą (virtual cockpit) z ekranem ciekłokrystalicznym o przekątnej 12,3 cala na której wyświetlać można tradycyjne wskaźniki albo inne informacje, np. komputer pokładowy, system multimedialny, mapę nawigacji[3]. Panelem klimatyzacji kierowca sterować może za pomocą pokręteł umieszczonych w nawiewach[4].

W 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Chinach zaprezentowano koncepcyjny model TT Offroad natomiast podczas targów w Paryżu również koncepcyjny pięciodrzwiowy model TT Sportback oraz seryjne TT Roadster i TTS Roadster. Dwa ostatnie pojazdy są kabrioletami wyposażonymi w składany automatycznie miękki dach. Operacja składania i rozkładania trwa tylko 10 sekund i można ją przeprowadzić podczas jazdy z prędkością do 50 km/h[5]. Ich produkcja w zakładach w Györ ruszyła na początku listopada 2014.

Szczegółowe dane techniczne

  • Silniki:
 2.0 TFSI2.0 TFSI (TTS)2.0 TDI ultra
Dostępność dla zamawiających: od 07/2014 od 10/2014 od 07/2014
Jednostka napędowa: Silnik benzynowy Silnik wysokoprężny
Rodzaj silnika: Rzędowy z wtryskiem bezpośrednim Rzędowy z wtryskiem typu Common Rail
Doładowanie silnika: Turbosprężarka
Cylindry/zawory: 4/16
Pojemność: 1984 cm³ 1968 cm³
Moc maksymalna/przy liczbie obrotów na min.-1: 169 kW (230 KM)/4500–6200 228 kW (310 KM)/5800–6200 135 kW (184 KM)/3500–4000
Maksymalny moment obrotowy/przy liczbie obrotów na min.-1: 370 Nm/1600–4300 380 Nm/1800–5700 380 Nm/1750–3250
Rodzaj napędu, standardowo: Napęd na przednią oś Napęd na 4 koła quattro Napęd na przednią oś
Rodzaj napędu, opcjonalnie: Napęd na 4 koła quattro
Skrzynia biegów, standardowo: 6-biegowa, manualna
Skrzynia biegów, opcjonalnie: 6-biegowa, automatyczna S tronic
Masa własna pojazdu: 1305–1425 kg 1440–1460 kg 1340–1435 kg
Maksymalna ładowność: 320–400 kg
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,3–6,2 s 4,6–4,9 s 7,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie) 237–241 km/h
Średnie spalanie na 100 km w cyklu mieszanym: 5,9–6,7 l E95 6,8–7,1 l E95 4,2–4,4 l ON
Średnia emisja CO2 w cyklu mieszanym: 137–154 g/km 157–164 g/km 110–114 g/km
Norma emisji spalin według klasyfikacji UE: Euro 6


Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl