Audi TT każdej generacji!

6 kwietnia 2006 roku ruszyła produkcja drugiej generacji Audi TT. Nowe, czteromiejscowe coupe urosło kilka centymetrów w każdą stronę, co da się odczuć we wnętrzu. Mimo to nowe TT jest lżejsze i 50% sztywniejsze niż poprzednik dzięki skonstruowaniu samochodu na bazie ramy przestrzennej. Oprócz szkieletu nośnego, 69% karoserii zostało wykonanych z aluminium. Podwozie wraz z zawieszeniem zaadaptowano z Audi A3.

Druga generacja TT oferowana była z doładowanym, dwulitrowym silnikiem o mocy 200 KM oraz z widlastym sześciocylindrowym o pojemności 3.2 L i mocy 250 KM przenoszącym napęd na przednią lub obie osie. Oprócz sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów oferowana była także przekładnia S-Tronic. Na początku 2007 roku pojawił się TT Roadster z płóciennym dachem. W pierwszym kwartale 2009 do produkcji wprowadzono mocną, sportową wersję TT RS. Samochód napędzany był silnikiem 2.5 TFSI o mocy 340 KM.

W 2010 roku TT przeszło lifting. Zostały wprowadzone nowe silniki 2.0 w wyniku czego moc wzrosła o dodatkowe 11 KM. Wycofany również został silnik 3.2 FSI.

Szczegółowe dane techniczne

  • Silnik
SilnikPojemnośćMoc maksymalnaMaks. moment obrotowy
1.8 TFSI 1798 cm³ 160 KM (118 kW) przy 4500 - 6200 obr/min 250 Nm przy 1500 - 4500 obr/min
2.0T FSI 1984 cm³ 200 KM (147 kW) przy 5100 obr/min 280 Nm przy 1800 obr/min
2.0 TDI quattro 1968 cm³ 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min 350 Nm przy 1750 - 2500 obr/min
3.2 quattro 3189 cm³ 250 KM (184 kW) przy 6300 obr/min 320 Nm przy 2500 obr/min
2.0 TFSI 1984 cm³ 211 KM (155 kW) przy 4300-6000 obr/min 350 Nm przy 1600-4200 obr/min
TTS 2.0 TFSI quattro 1984 cm³ 272 KM (200 kW) przy 6000 obr/min 350 Nm przy 2500 - 5000 obr/min
TTRS 2.5 TFSI quattro 2480 cm³ 340 KM (250 kW) przy 5400 - 6700 obr/min 450 Nm przy 1600 - 5300 obr/min
TTRS Plus 2.5 TFSI quattro 2480 cm³ 360 KM (265 kW) przy 5500 - 6700 obr/min 465 Nm przy 1650 - 5400 obr/min
  • Podwozie
    • Zawieszenie przednie: wahacz poprzeczny, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny
    • Zawieszenie tylne: oś wielowahaczowa, sprężyna śrubowa, stabilizator poprzeczny
    • Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
    • ABS i ASR
  • Wymiary i masy
    • Rozstaw osi: 2468 mm
    • Rozstaw kół przód/tył: 1572/1558 mm
    • Masa własna: 1335-1485 kg
    • DMC: 1660-1810 kg
  • Osiągi
Silnik0-100 km/hPrędkość maks.Średnie zużycie paliwa
1.8 TFSI 7,3 s 226 km/h 6,4 l/100km
2.0T FSI 6,6 s 240 km/h 7,7 l/100km
2.0 TDI quattro 7,5 s 226 km/h 5,3 l/100km
3.2 quattro 5,9 s 247 km/h 10,3 l/100km
2.0 TFSI 6,2 s 245 km/h 6,6 l/100km
TTS 2.0 TFSI quattro 5,2 s 250 km/h 8,0 l/100km
TTRS 2.5 TFSI quattro 4,6 s (S Tronic 4,3 s) 250 km/h 9,0 l/100km (8,5 S tronic)
TTRS Plus 2.5 TFSI quattro 4,3 s (S Tronic 4,1 s) 280 km/h 9,0 l/100km (8,5 S tronic)



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl